Zmień kontrast i rozmiar czcionkiUdogodnienia dla dostępnosci strony
Kontrastzmień kontrast
Powiększ czcionkępowiększ tekst
Zmniejsz czcionkępomniejsz tekst
  • | Tel. sekretariat: (63) 241-37-61 | Tel. centrala: (63) 241-32-80
  • | krzymow@op.pl

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii, Krzymów, ul. Kościelna 2, 62-513 Krzymów

e-mail: gkrpa.krzymow@op.pl

tel. 690 131 523



Informacje


Polska: IMGW dla kierowców

03.10.2022 14:08


Droga wśród drzew

Prawie 4.300 kilometrów liczy sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce. Mamy nieco ponad 1.700 kilometrów autostrad i ok. 2.500 kilometrów dróg ekspresowych. Liczba ta rośnie, co zwiększa komfort podróżowania, ale…

Aby bezpiecznie poruszać się po drogach, istotnych jest jeszcze kilka elementów. Jazda zgodna z przepisami, stan techniczny pojazdu i warunki meteorologiczne.

Zadaniem IMGW-PIB jest informowanie Polaków o aktualnej pogodzie w kraju. Zgodnie z tym duchem powstała interaktywna mapa z prognozą zagrożeń drogowych. Informuje ona o możliwości wystąpienia zjawisk najbardziej uciążliwych dla kierowców: silnym wietrze, mrozie, zawiejach i zamieciach śnieżnych, oblodzeniu, marznących opadach, gęstej mgle, burzach, intensywnych opadach deszczu i śniegu.

W serwisie map dynamicznych meteo.imgw.pl/dyn/ należy wybrać opcję prognoza zagrożeń drogowych. Wyświetli ona mapę Polski, na której kolor danego odcinka drogi oznacza stopień zagrożenia wybranym zjawiskiem meteorologicznym.

Prognoza opracowywana jest raz na dobę na okres 96 godzin (4 dni).
Kolor żółty oznacza wystąpienie na drodze niebezpiecznego zjawiska pogodowego o 1 stopniu zagrożenia. Pomarańczowy informuje o wystąpieniu na drodze niebezpiecznego zjawiska pogodowego o 2 stopniu zagrożenia, a czerwony wystąpienie na drodze niebezpiecznego zjawiska pogodowego o najwyższym, 3 stopniu zagrożenia.

Apelujemy o monitorowanie warunków drogowych i zapoznanie się z naszymi prognozami przed podróżą.

Szerokiej i bezpiecznej drogi #IMGW.
#pogodanadrodze

Najczęściej przeglądane informacje:



<<< Powrót do poprzedniej strony

ˆ